살을찌우는시야

[외식]스타벅스 식료품점에 로얄티 프로그램을 확장하다

한식홀릭 2013. 3. 22. 13:48

Companies & Industries

Starbucks Expands Its Loyalty Program to Grocery Stores

By Susan Berfield on March 21, 2013


http://www.businessweek.com/articles/2013-03-21/starbucks-expands-loyalty-program-to-grocery-stores#r=hpt-ls




(Corrects number of active members in Starbucks' loyalty rewards program)


By most standards, Starbucks (SBUX)‘s loyalty rewards program is successful. As of October 2012, some 4.5 million people had signed up to earn points for shopping at Starbucks, and the company says it expects to double that by October 2013.


Starbucks now wants to reward its customers regardless of where they buy its coffee. The company is expanding its loyalty card program to purchases made outside its own stores—a move that’s being called unprecedented in retail. It’s certainly unusual. Beginning in May, if you have a loyalty card you can get points (or “stars”) for buying Starbucks packaged coffee in grocery stores and elsewhere.


The program isn’t seamless. Customers have to peel off a special code on the coffee bag and enter the number into their online accounts, but Starbucks spokeswoman Linda Mills says it will be simple and quick. “We think this is easiest for the customers and for the retailers,” she says. “It should take less than a minute.” Each bag of coffee is worth one star; 12 stars gets you one of anything you want at a Starbucks store.


With 80,000 new members each week, Starbucks’s loyalty program—which provides the company with information about who’s buying what, where, and when so it can target its advertising—is already growing quickly. The appeal in expanding the program is clear: Starbucks will have even more data about consumers’ buying habits. The question remains whether the multistep process will test customers’ patience as much as it rewards their loyalty.


요약

스타벅스의 로얄티 보상 프로그램은 성공적이다. 2012년 10월에 450만 명의 사람이 스타벅스 구매 포인트를 모으기 위해 가입했고, 스타벅스는 2013년 10월까지 두배가 될 것으로 기대한다고 한다. 스타벅스는 로얄티 카드 프로그램을 스타벅스 매장 밖으로 확장할 예정이다. 5월 초에, 로얄티 카드를 가지고 있으면 식료점을 포함한 어디에서든 스타벅스를 구매하면 포인트를 얻을 수 있다. 이 프로그램이 완벽한 것은 아니다. 고객들은 특별한 코드를 커피 백에서 떼어내어 온라인 계좌에 번호를 입력해야한다. 그러나 스타벅스 측에서는 이는 아주 쉽고 간단하다고 한다. 12개의 별이 모이면 스타벅스 매장에서 어떤 것이든 하나 무료로 마실 수 있다고 한다. 매주 8만 명의 새 회원으로 스타벅스의 로얄티 프로그램은 빠르게 성장하고 있다. 스타벅스는 고객들의 구매 행태에 대한 데이터를 더 많이 얻을 것이다. 문제는 여러 단계의 프로세스가 고객들의 충성도를 보상받는 만큼 고객의 인내심을 테스트할 것인지가 남아있다.