Financing
Food Trucks Are Stale. Line Up for Food Scooters
Posted by: Patrick Clark on March 15, 2013
http://www.businessweek.com/articles/2013-03-15/food-trucks-are-stale-dot-line-up-for-food-scooters#r=nav-f-blog
Food trucks helped make street vending a $1.5 billion industry in the U.S. last year, according to research firm IBISWorld. Plenty of aspiring entrepreneurs are salivating. But getting a full-service food truck rolling can cost upwards of $100,000, says Howard Leonhardt, who recently launched a venture to sell food trikes and scooters for a fraction of that price.
A Los Angeles-based serial entrepreneur and would-be lieutenant governor of California, Leonhardt hatched the idea for Food Trikes & Scooters in September, when he stumbled onto a vendor selling bagels and coffee from a customized scooter. Leonhardt imported electrified three-wheelers that were originally mass produced for Asian markets and outfitted them for food service at an East Los Angeles factory. Then he teamed up with mobile technology firm InVenture, which developed an accounting app for mobile phones, and micro-lender Kiva—and hatched a plan.
While he hasn’t completed any sales yet, this is the idea: For a $500 down payment, Leonhardt and Kiva provide cheap financing for the retrofitted scooters, the fanciest of which retails for about $6,500. Entrepreneurs, including those with poor or no credit, agree to buy and sell food prepared by the company. (Leonhardt says he’s contracting to use space in local commercial kitchens from 2 a.m. to 4 a.m. to get ready for the morning crowd. “Burritos are going to be the big seller,” he says.)
The smartphone app helps the entrepreneurs manage their business, and helps Leonhardt’s company provide mentorship. Leonhardt plans to recruit from a program he runs with local Boys & Girls Clubs, and if one of his inexperienced entrepreneurs is struggling, the app can inform Food Trikes & Scooters.
While Leonhardt and his partners were putting together those plans, a funny thing happened. A local restaurant heard about the trikes and reached out: It didn’t want the pre-made food or the accounting software; it just wanted the vehicle. Next, Leonhardt got a call from a Chick-fil-A franchise in Atlanta. He quoted a price and, a little while later, heard from company headquarters. What would it cost to buy 2,100 retrofitted scooters?
Regardless of whether those deals go through, Leonhardt says he wants the business to be a social enterprise primarily. “This is a way to give kids from the inner city who didn’t have the opportunity to go to college the chance to be an entrepreneur,” he says.
요약
푸드 트럭은 미국에서 스트릿 행상이 15억 달러의 규모가 되도록 했다. 풀 서비스의 푸드 트럭은 100,000달러 이상의 비용이 들 수 있다.
한 사업가이자 캘리포니아의 주지사가 될 Leonhardt는 베이글과 커피를 판매하는 상인을 만났던 9월에 Food Trikes & Scooters에 대한 아이디어를 생각해냈다. 그는 아시아 시장에서 대량 생산되는 전기 삼륜 오토바이를 수입했고, 동부 LA의 공장에서 푸드 서비스를 하는 데 활용했다. 모바일 기술 회사 InVenture와 팀을 꾸려 한 계획을 생각해냈다. 아직 판매는 이루어지지 않았지만, 약 6,500달러로 재정비된 스쿠터를 저렴한 융자로 제공하고 있다. 가난하거나 신용이 없는 사업가들은 이를 구매해서 식품을 판매하는 것에 동의하고 있다. 스마트 폰 어플리케이션은 사업가들이 사업을 운영하는 데 돕고, Leonhardt의 기업은 멘토로 돕는다. 그는 그 지역의 Boys & Girls Clubs와 함께 운영하는 프로그램으로 모집할 계획이라고 한다. 이러한 계획을 진행하는 동안, 한 지역 식당은 이 오토바이에 대해 듣고, 연락을 했다. 미리 만들어진 음식이나 회계소프웨어는 원하지 않고, 단지 오토바이만 원했다고 한다. 그러고 나서 아틀란타에 있는 한 Chick-fil-A 프렌차이에서 연락을 받았고, 본사에서 2,100개의 스쿠터를 구매하겠다고 연락을 왔다고 한다.
그는 이 사업이 사회적 기업이 되기를 원한다. '이는 대학에 갈 기회가 없는 도시 출신의 아이들이 사업가가 될 수 있는 한 방안이다.'라고 그는 말한다.
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